Van Woodbrookers naar Den Broam

6 september 2020 - Buurse, Nederland

Vandaag begint met een onbewolkte hemel. Na het late ontbijt vertrekken we richting Twente, in het bijzonder Buurse, onder Enschede, vlak bij de Duitse grens. Daar ligt het Nivonhuis Den Broam.

Het is voor Leo lang geleden dat wij hier voor het eerst zijn geweest. Voor Leo was dat begin jaren zestig. Samen zijn we rond 2010 hier geweest, en ook nog een keer eerder, hoewel daar in de herinnering verschil van beleving hebben.

De fietstocht ging door stukken bos rond Barchem, en later over hei en door bos. Natuurlijk ook langs diverse boerderijen. Maar over het geheel een mooi stuk. De laatste tien kilometer gingen over het Buurser Zand, een mooi heide en bos gebied.

We lunchte bij een ‘Fietsrustpunt’ op de heide. De opbrengst van de verkoop van consumpties is voor het behoud van de schaapskudde. Die naast geldgebrek ook last heeft van de (grote boze) wolf.

Ondanks de af en toe dreigende hemel en de verwensing van Hans voor ‘veel nat 🚴‍♂️plezier’ hebben we de nodige zon tussen de wolken door.

1. Henk Hartveld:
    6 september 2020
    Den Brian, Ook wel jeugdsentiment en hier met de kinderen geweest. En de auto reed prima. Groeten, Henk