Koos Vorrinkhuis en eigen huis

18 september 2020 - Gouda, Nederland

Het is fijn weer in het Koos Vorrinkhuis te zijn. Het is redelijk druk. Een school uit Overvecht, Utrecht verblijft er met een groep 8, dus dat is gezellig. Verder zijn er een aantal stellen en individueen.

Wij maken op onze rustdag, na de gebruikelijke leesuurtjes, een mooie wandeling door de bossen van Lage Vuursche. Er is ook nog wat bloeiende hei. Opnieuw treffen we het met het weer. Zon, zonniger, zonnigst. Al is het in de morgen wel vrij fris.

Miriam merkt op dat ze weinig in haar tas lijkt te hebben. Even later mist ze een kledingstuk: haar windjack. Na het dagelijkse belletje met mama wordt duidelijk dat het jack in Castricum is achter gebleven. Nu, dat komt wel op het volgende bezoek, van het weekend, goed.

Vandaag, vrijdag 18 september, besluiten we dat één rustdag in Lage Vuursche genoeg is. Des ochtends maken we opnieuw een mooie bos wandeling. Met een klein stukje hei. Het is dan echt fris, en we hebben dan iets meer aan dan alleen een T-shirt.

Maar in de zon is het aangenaam, en een terrasje voor de koffie in het dorp ligt lekker in de zon.
Na het gebruikelijke schoonmaakwerk vertrekken we iets voor 12 uur richting eigen huis. We hebben, zoals vaker deze vakantie, windje mee, dus dat schiet lekker op. Een mooie tocht, onder andere langs de Meije en onze Reeuwijkse plassen, met volop zonneschijn.

Iets voor 16 uur uur zijn we thuis. De vakantie zit er op.