‘We zijn er weer’

11 september 2020 - Haarlem, Nederland

Als we afwijken van de route van de knooppuntenrouteplanner vraagt de dame altijd ‘Klopt je route nog?, Klopt je route nog?, Klopt je route nog?’

Wanneer wij dan weer gedwee op de voorgeschreven route zijn teruggekeerd klinkt opgewekt: ‘Je bent er weer!’.

Na een oponthoud van drie dagen kunnen we melden: We zijn er weer. Na een test met record snelle en negatieve uitslag zijn we vanochtend met de trein naar Den Haag gegaan, om vandaar door de duinen naar Santpoort Noord te gaan. Morgen vervolgen we de rit naar Bergen aan Zee, en dan zijn we weer op de oude route terug.

Het was overigens niet mogelijk direct naar Den Haag te treinen, want het spoort tussen Gouda en Den Haag is dezer dagen opgebroken. Maar met een omweggetje langs Rotterdam is het toch gelukt.

En wat een mooi weer en wat een mooie route. Langs Meijendel, door de duinen, Katwijk, Noordwijk en tenslotte Zandvoort. Echt leuk om heuvel op en heuvel af te rijden, vooral met de zuidwester wind in de rug. Van Zandvoort ging langs Bloemendaal aan Zee, waar we twee Kersten in Poort Beach hebben overnacht, en daarna door de duinen en bos naar Sandpoort Zuid en Noord.

Hier een mooie Bed & Breakfast gelegen lang de rondweg van Haarlem (dat is een beetje jammer) met een prachtige, zeer goed onderhouden tuin.

Zo komen we de nacht wel door.